Allegaartje

10 april 2017 - Maslul, Israël

Ik heb een Tijdje niet geschreven omdat ik het erg druk had met reizen. Daarom nu heel veel foto's en wat verhaaltjes bij elkaar.

Mitspe Ramon:

Met Peter Paul en al de andere vrijwilligers hebben we een krater bezocht. Deze is ontstaan door regenbuien en andere natuurverschijnselen. Ondanks dat ik niet zo 'bergerig' ben vond ik het uitzicht toch wel erg mooi om te zien.Daarna zijn we doorgereden naar de ammonieten muur In de negev woestijn waar versteende schelpen aan de muur vast zaten. We klommen een stukje naar boven en daar heeft Peter Paul voorgelezen uit de bijbel. Over Abram die door deze woestijn trok. Dit deed best wel wat met me omdat wij dus op dat moment in diezelfde woestijn waren. Ik zag Abram zo voor me lopen met alles wat hij had.

Verjaardag:

Vrijdag 24 maart ben ik 21 jaar geworden. Dit is niet ongevierd voorbij gegaan. We hebben taart gegeten, er is voor me gezongen, ik heb gefacetimed met het thuisfront ik heb cadeautjes gekregen en heeeel veel kaartjes! Dit was een verjaardag die ik nooit meer zal vergeten

Vrijwilligersdag Jeruzalem:

Het was weer tijd voor een Vrijwilligersdag! We gingen weer naar Jeruzalem wat ik altijd een feestje vind. Rondlopen in de Heilige stad blijft speciaal. Dat gevoel zal nooit afnemen. Eerst hebben we een uitgebreide rondleiding gehad door ALEH Jeruzalem wat voor mij erg indrukwekkend was. De hoofd-verpleegster in de ziekenhuisvleugel heeft verteld over de emotionele ethische kwesties die vaak spelen. Over de kwaliteit van het leven. Vooral over het recht om te leven maar heb je in deze tijd ook nog het recht om dood te gaan. Heel bijzonder hoe ze zo respectvol en vol trots over haar werk praatte. Na dit alles hebben we geëvalueerd over het vrijwilligerswerk bij ALEH. Wat vinden we ervan en wat kan beter. Toen kregen we best wel honger en hebben we gelunched bij de beste humus bar van Jeruzalem. Nu ben ik niet zo van de humus dus heb ik me vol gegeten met alles wat eromheen stond (gebakken aardappels, gehakt, pitabroodjes en falafel!) Nu door naar de Klaagmuur-tunnels waar we een super-enthousiaste gids hadden en waar we veel geleerd hebben over de geschiedenis van de klaagmuur en hoe die eigenlijk is ontstaan.

Vakantie!

Mijn vriend is van 27 maart tot 3 april in Israel geweest. We hebben de hele oude stad Jeruzalem gezien, zijn naar het tropisch warme Eilat geweest en hadden een mega mooi uitzicht bij een strand hotel in Tel-Avi

Family7:

Door Family7 ben ik geïnterviewd voor een documentaire over ALEH DIE UIT 4 reeksen bestaat. Ze zijn allemaal de moeite waard om te bekijken om zo een goed beeld te krijgen over ALEH en over het werk wat ik hier doe (elke zaterdagavond om 20:30) maar voor degenen die alleen maar geïnteresseerd zijn in mij is hier de link: https://m.youtube.com/watch?v=hY2HeNDPVV0

Ik ben nu nog voor 2 weken in Israel en de laatste week ga ik lekker reizen met mijn moeder! Ik kan bijna niet wachten! Ik zie er erg naar uit om naar huis te gaan maar vind het ook erg jammer dat ik bijna dit prachtige land zal moeten verlaten. Ik ben verliefd geworden om Israel. Het heeft een plekje in mijn hart gekregen.

(De foto's staan allemaal wel een beetje door elkaar. Sorry daarvoor! Heb geen idee hoe dat komt)

1. Jannet van wesel:
    10 april 2017
    ik kan niet wachten......