Dagje Tel Aviv!

14 februari 2017 - Ofakim, Israël

Gisteren had ik lekker een dagje vrij. Samen met de andere vrijwilligers. Omdat we van ALEH fietsen mochten kopen besloten we een dagje naar Tel Aviv te gaan want daar was een man die fietsen verkocht.

Met de bus en met de trein en weer met de bus kwamen we aan op de plek van bestemming. Eerst hebben we een uurtje rondgesnuffeld in een mega groot winkelcentrum. Op de foto lijkt hij al groot en ik denk dat het daar nog het 4 dubbele van was. Echt voor alles was een winkel. Zelfs een speciaal winkeltje waar je alleen maar veters kon kopen. Heeel bijzonder.

Daarna zijn we naar een klein haventje in Tel Aviv geweest. Omdat ik op Urk woon zie ik die natuurlijk veel vaker dus voor mij was het 'gewoon' maar de andere vrijwilligers vonden het een pracht om te zien. Daar hebben we ook een heerlijke lunch gegeten.

Toen we ons eten op hadden hoefden we nog maar een klein stukje te lopen totdat we bij oud-Jaffa waren. Dit is het originele en traditionele deel van Tel Aviv. Hier waande ik me echt even in een oud middeleeuwse stad. Het was erg mooi om daar even rond te lopen. Oud-Jaffa ligt aan de zee. Bij de zee kijk je uit op de 'nieuwe' stad van Tel-Aviv.

Nadat alles zijn we op zoek gegaan naar het adres van de fietsenwinkel. Daar aangekomen bleek het een gewoon woonhuis te zijn. We moesten achterom lopen, naar de achterstraat. Daar stonden (in onze ogen) een paar oude fietsen. Hier mochten we even wat rondjes op fietsen en dan kiezen welke we mee namen. Al snel hadden we besloten dat we de fietsen toch niet namen maar hoe moesten we dat nou aan die man vertellen? Hij was zo trots op zijn werk en je kon echt zien dat hij het met passie deed. Gelukkig nam een ander deze taak op zich en heeft heel netjes gezegd dat dit niet is wat we zoeken en dat we verder zoeken naar wat we wel willen. De man was teleurgesteld maar bleef erg aardig.

Na dit 'avontuur' zijn we maar richting de trein gaan lopen om lekker naar huis te gaan.  Gelukkig konden we er op de terugweg wel om lachen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tonny ruiten:
    14 februari 2017
    Pracht verhaal geniet er van en denk er aan er is er een die voor je zorgt hartelijke groeten uit urk tonny ruiten
  2. Hans van der tol:
    14 februari 2017
    Je heb het al aardig naar jezin mooi verhaal Gr hans
  3. Bes:
    15 februari 2017
    Mooi verhaal geniet er van.
  4. Je none:
    15 februari 2017
    Leuk om op deze manier te horen hoe het met je gaat. Geniet er maar van meid. Ik hou oenze ap wel in de gaten...
  5. Tuinridder henk:
    16 februari 2017
    volgde week maandag landt ik daar
  6. Tuinridder henk:
    16 februari 2017